Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Waarom individuele lessen?

Alle lessen bij De Muziekcoach zijn individueel.

Dit is ideaal voor kinderen, jongeren en volwassenen die bijvoorbeeld introvert zijn of gewoon een andere aanpak nodig hebben. Ook HSP of HB ervaren individuele lessen positiever dan groepslessen. 


Waarin verschilt privé muziekonderwijs voor HSP’ers? (Hoog Sensitief Personen)

  • het prikkelniveau blijft beperkt. Als ik merk dat iets teveel wordt pas ik de les onmiddellijk aan of nemen we een pauze. 
  • er is tijd en ruimte om indrukken op eigen tempo een plaats te geven 
  • ik zet in op de sterktes van elk kind, tiener of volwassene. 
  • ik speur naar je talenten en betrek ze in het leerproces. 
  • faalangst wordt ontrafeld en besproken. Fouten maken deel uit van het leerproces. 
  • ik bewaak het leerproces en zet in op kleine stapjes vooruit wanneer angst voor fouten en/of een grote drang naar perfectionisme verlamt. 
  • er is geen competitie 
  • er is geen prestatiedruk 
  • we gaan voor het plezier van het musiceren 
  • je volgt les op eigen tempo qua leerstof, inleving en intensiteit 
  • er bestaat zoveel verschillende muziek dat we zeker iets vinden waar je technisch iets van opsteekt en waarin je ook je eigen expressie kwijt kan, er is geen vast repertoire 
  • ik werk met de growth mindset (-> geloven dat je iets kan leren, dat je vaardigheden en intelligentie kan groeien i.p.v. “je kan iets of je kan het niet”,”je hebt talent of je hebt het niet)


Waarin verschilt privé muziekonderwijs voor HB’ers? (Hoog Begaafdheid)

  • ik zoek naar het juiste prikkelniveau qua leren, motivatie en vooruitgang 
  • er is tijd en ruimte om verbanden zoeken, vragen te stellen, zelf te creëren 
  • ik help met het studieplan. Studeren kan behoorlijk vervelend zijn als je steeds maar weer hetzelfde moet oefenen. Maar helaas leren je spieren niet zo vlug als je geest denkt. Dus ja… dat oefenen moet! Dat is soms een behoorlijke harde noot om te kraken. 
  • we gaan voor muziek die je echt graag wil kunnen zingen of spelen 
  • daarnaast kunnen we het hebben over ... akkoorden ... de muziektheorie verstopt in de partituur ... de componist ... elke vraag verdient een antwoord ;) 
  • improviseren en experimenteren mag! 
  • eigen inbreng is belangrijk en noodzakelijk 
  • ik bewaak het leerproces en zet in op kleine stapjes vooruit wanneer angst voor fouten en/of een grote drang naar perfectionisme verlamt. 
  • je volgt les op eigen tempo qua leerstof, inleving en intensiteit 
  • ik werk met de growth mindset (-> geloven dat je iets kan leren, dat je vaardigheden en intelligentie kan groeien i.p.v. "je kan iets of je kan het niet”, “je hebt talent of je hebt het niet”) 
  • ik speur naar je talenten en betrek ze in het leerproces. 




Translate

Populaire posts